Sağlıklı ve Uzun Yaşamanın SIRRI

15 Şub

Sağlık hepimizin en değerli kaynağı. Sağlıklıyken gözlerimizle , bedenimizin diliyle çevremize enerji yayarız.Daha güçlü, daha başarılı ve daha etkileyiciyizdir.Herkese çekici görünürüz. Herkes bu duygu içinde olmak istiyor. Kim daha genç göstermek istemez ki. Aslında hepimizin özünde bir sağlık deposu mevcut zaten. Uzun yıllar yaşamak için vücudumuzda her şey var. Sağlık depomuzu korumak için iki şey çok önemli.

a) Tehlikelerden kaçmak ; örneğin sigara, alkol, trafik kazaları vs

b) Vücudumuza gereken faydalı şeyleri her gün sistemli olarak yapmak: örneğin spor , dengeli beslenme, dinlenme vs.

Vücudumuzun sağlıklı olması için gerekli olan 90 elamandır. Düzenli günlük olarak 60 mineral , 16 vitamin, 18 amino asit girmek zorunda. Günlük zorunlu ihtiyacımızdan biraz daha fazlasını vücudumuza verdiğimizde daha sağlıklı ve uzun yaşayabiliriz. İnsanlar vücutlarında bu elamanların eksikliklerinden hastalanıyor ve daha erken yaşlarda bu hayatı terk etmek zorunda kalıyorlar. Vücutları taşıyamıyor onları.

Avusturalya’da yapılan “Ölümsüzlük Kongresi” in de organlarımızın ömürleri üzerine yapılmış bir araştırma sunulmuştur. Organlarımız yüzlerce yıl çalışabilirmiş. Mesela : karaciğer : 400 yıl, böbrek : 800 yıl, kalp : 500 yıl çalışabilirmiş. Bizler 30 yılda organlarımızı yarı tüketiyoruz, çalışamaz duruma getiriyoruz yaşam tarzımız, beslenme alışkanlıklarımızla…

Hangi elemanların eksikliğinde hangi hastalıklar oluşur?
Aşağıda birkaç örnek verilmiştir.

KANSER: C ve A (beta karoten) vitamini , selenyum,çinko, demir eksikliği

ROMATİZMA – ATRİT: Bor ve çinko

ALZHEIMER : E vitamini eksikliği. 70 yaş üzeri insanlar %2 oranında dünyada bunu yaşıyor

SAFRA KESESİ VE BÖBREK TAŞI: Kalsiyum. Bilinenin aksine iyonize kalsiyum bu taşların oluşmasına engel olur. Moleküler kalsiyum taşlaşmaya destek verir.

KRONER KALP DAMAR TIKANIKLIĞI : Bakır eksikliği

DİYABET-ŞEKER : Krom ve vanadyum ,çinko, kalsiyum eksikliğinde şeker yeme isteği artıyor. Çok tüketilince diyabet eğilimi ortaya çıkıyor.

SAÇ DÖKÜLMESİ: Kalay

OSTEOPOROZ: Kalsiyum, bor, klor

TAT VE KOKU ALMA KAYBI: Çinko eksikliği

Yediğimiz yeşil bitkiler yeterince besin içermiyor. Suni olarak üretiliyor artık. Günümüzde eskiye oranla tarım alanları kat kat artmıştır dünya nüfusunu doyurmak için. Çiftçilerin tutumları toprağımızı kısırlaştırmıştır. Toprağı daha güçlendirmek için suni gübre ilave etmek zorunda kaldılar. Bunlar; nitrat, fosfat ve kalyum veya potasyumdur. Halbuki bitkilerden vücudumuz 90 elemanı almak zorunda. Bitkiler topraktan bu elemanları yeterince alamayınca, yediklerimizden biz de alamıyoruz. Dolayısıyla bağışıklık sistemimiz çökmeye başlıyor.

Sizce neden yüksek platolarda , dağlarda yaşayan insanlar daha uzun yaşıyorlar dersiniz? Su yönünden daha kuraktır yüksek yerler. Çoğu zaman yağmur suyu ve buzu eriterek su ihtiyaçlarını karşılarlar. Bulanık bir sudur bu. “Buz sütü” tabiri de kullanılır; bu suyu için. İşte bu su 90 elemanı içermektedir. Bitkide de bu suyu kullanmak zorundalar. Bitkileri de bu elemanları alıyorlar. Ve besinleri zengin oluyor. Ama bizim oralarda yaşamamız zaten mümkün değil….

İçtiğimiz suda çok önemlidir. Ortalama bir insan yaşamı boyunca 50 Ton su tüketmektedir. Bu su kalitesiz ve TDS oranı yüksek sular tüketilmişse ki çoğunlukta tüketiliyor (Damacana gibi bekleyen durgun sularda TDS (toplam çözünmüş madde) oranı yüksektir.) vücudumuzu ne kadar zararlı maddelerle maruz bırakmaktayız. Ya kirlenmemiş doğal sular kullanacağız yada ne yapıp edip kaliteli bir arıtmaya tabi tutacağız.

Kaynak:

-DR.Vladimir CHARSHIN

Fitoterapist & Bioenerjist O.OZBODUC

Prof Dr. Osman MÜFTÜĞLU

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: