Vücut Tipinize Göre Öneriler

28 Tem

Üst Bedeniniz Darsa

Handball ve kickboxing vücudun üst kısmını çalıştırıp form kazandırıyor ayrıca bol bol yüzerek de forma girebilirsiniz. Askılı giysiler ve büstiyerler yerine sıcak yaz günlerinde kolsuz giysileri tercih edin. Bedeni bol giysiler de vücudunuzun üst kısmını olduğundan daha yapılı gösterir. Özellikle bu yaz oldukça moda olduğundan boyundan bağlı ve ipli bikiniler tam size göre. Mayo giymeyi tercih ediyorsanız üst kısmı çizgili modeller tercih edin.

Karın Bölgesi Fazla İse

Karnı fazla olan kadınların da yediklerine dikkat etmeleri gerekiyor. Karın eritmede hafif ve düşük kalorili yemekleri tercih edin. Öğle yemeklerini yoğurt yiyerek geçirebilirsiniz. Ayrıca yapacağınız egzersizler de fazlalıklardan kurtulmanızı sağlayacaktır. Spor salonuna gidip aletli jimnastik yapmaya vaktiniz yoksa evde bol bol mekik çekin. Giysi seçerken cok dar olmayanlarını tercih edin. Vücudunuza yapışan giysilerden, karnınızı ortaya çıkaracağı için uzak durmalısınız. Kumsalda da iki parça olan plaj giysilerini tercih edin. Yüksek belli bikiniler tam size göre.

Göğüs Kısmı Büyük İse

Spor salonuna üye olup göğüsleri şekle sokan aletlerle bir uzaman kontrolünde göğüs hareketleri yapın. Eğer tek sorununuz büyük göğüsler ise vücudunuzun diğer bölgelerini küçültücü hareketlerden kaçının. Bunun yerine sadece göğüs bölgesini çalıştıran egzersizler yapın. Haftada 3-4 gün düzenli yürüyüş yapabilirsiniz ayrıca her banyodan sonra göğüsünüze soğuk su masajı yapın. Büyük göğüslü kadınların giysi seçiminde de oldukça dikkatli davranmak gerekir. Desenli ve çok dar giymekten kaçınmalısınız giysi seçerken düz renkleri tercih edin. Kumsalda da göğüslerinizin büyüklüğünü gizlemek istiyorsanız düz renk tek parça plaj giysisi ve aksesuarları tercih edin.

Kalça Kısmı Büyük İse

Kalçalarınızı yok etmek için öncelikle kalorisi az gıdalar almalısınız. Tatlı ve kızartma gibi vücudunuzua yağ tutacak yiyeceklerden uzak durun. Özellikle yüzme ve bisikletin kalçalara etkisi oldukça fazla yürüyüş için vaktiniz yoksa koşu bandında tempolu yürüyüler yapabilirsiniz. Geniş kalçalı kadınlara plaj giysisi konusuda en büyük önerimiz iki renkli mayolar. Göğüs kısmı açık kalça bölümü koyu renk olan mayolar tam size göre cünkü koyu renkler o bölgeleri daha dar gösterecek ve ilgiyi üst kısıma çekecektir.

Basen Kısmı Geniş İse

Eğer kalçalarınız vücudunuza göre oldukça büyük ve genişse, bunun en iyi çözümü ip atlamak. İlk gün 30 kez ip atlayın ve bu rakamı yavaş yavaş artırın. Basenlerinizi eritecek bir başka egzersiz ise: Yere yatın. Önce sağ tarafa dönün. Bacağınızın birini dizden kırarak yukarı kaldırın daha sonra diğer tarafa dönerek aynı hareketi diğer bacağınızla yapın. Bu hareketi her iki bacak için de hergün düzenli şekilde 25’er kere yapın kısa sürede basenlerinizin inceldiğini göreceksiniz. Plajda da kalçalarınızı kamufle etmek istiyorsanız etekli mayo veya bikinileri tercih edin. Bikininizin üzerine giyeceginiz kısa pareoyla da basenlerinizi başarılı bir şekilde gizleyebilirsiniz.

Yapılı Bir Sırtınız Varsa

Vücudunun üst kısmı yapılı olan kadınların en büyük sorunlarından biri de sırttaki fazla yağlar. Bu bölgedeki yağlarınızdan kurtulmak için göğüsler dışarda sırtınız dik olacak biçimde haftada 2-3- kez en az 30 kere kürek çekin. Sırt kaslarınız çalışacağı için bu bölgedeki yağlardan kısa sürede kurtulabilirsiniz. Sırtınızdaki yağları plajda sizi rahatsız edecekse onları kamufle etmek için tek parça mayo tercih edin. Özellikle de sırt bölgesindeki yapları kapatacak olan yüzücü tipi mayolar size göre.

Yapılı Üst Beden

Aerobic, kick boxing ve dövüş sporları kaslarımızın çalışmasına ve sıkılaşmasına yardımcı oluyor. Vücudunuzdaki gevşek kasların özellikle kol ve bacak kaslarının güçlenmesi için haftada üç kere ağırlık çalışması da yapabilirsiniz. İki parça ve desenli plaj giysisi giymenizde hiçbir sakınca yok. Özellikle boyundan bağlı modelleri tercih edebilirsiniz.

Omuzlar Geniş, Göğüsler Küçük İse

Geniş omuzlu ve küçük göğüslü kadınlar çeşitli spor aktiviteleriyle problem yaşadıkları bölgeleri forma sokabilirler. Paten, bisiklet ve koşu tam size göre. Yapacağınız çalışma programı ile bir gün koşup ertesi gün bisiklete binebilirsiniz. Böylece hem spor yapıp hem forma girmiş olacaksınız. Göğüslerinizin küçüklüğünü desenli giysilerle kapatabilirsiniz. Plajda ise göğüs kısmı desenli mayo ve bikiniyi tercih etmelisiniz.

Sağlıklı Mutlu Yaşamlar

Dilek TİHAN

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: