Doğru Nefes ile Sağlığı Yakala

19 Tem

Sağlıklı yaşamın ilk prensiplerinden birisi doğru nefes almaktır. Farkında olalım ya da olmayalım sürekli nefes alıp veriyoruz. Ama eğer nefesi doğru şekilde almıyorsak, bu bizi çeşitli rahatsızlıkların kucağına atabilir. Tam ve derin bir nefesle yaklaşık yarım litre havayı ciğerlerimize çekeriz. Ciğerlerimiz bu havanın içindeki oksijeni kullanır. Oksijen bedenin en temel ihtiyaçlarından bir tanesidir. İç organların, beynin, sinir sisteminin, hücrelerin ve pek çok sistemin vazgeçilmezidir.

OKSİJEN AZLIĞI NELERE YOL AÇAR

Yeterli oksijen alınmadığında yorgunluk, sinirlilik, uyku düzensizliği gibi sorunlar yaşanır. Bağışıklık sistemi gitgide zayıflar, bu da pek çok hastalığa davetiye çıkarır. Beynimiz ise oksijene diğer organlardan daha fazla gereksinim duyar. Beyne yeterli oksijen gitmediğinde negatif düşünceler baş gösterir, depresyon, görme ve işitme bozuklukları meydana gelebilir. Akut bir dolaşım bozukluğu neticesi, kalp yeterince oksijen alamazsa kalp krizi, beyin oksijensiz kalırsa beyin kanaması oluşur.


DOĞRU NEFES NE KAZANDIRIYOR

Doğru ve derin alınan nefes organlarımıza ve tüm bedenimize gerekli oksijeni sağlarken, vücudumuzu da toksinlerden temizliyor. Doğru nefesle beyin oksijenle dolar, bunun sonucu tüm sistem adeta şarj olur. Hücreler ise kendilerine gerekli oksijeni daha kolay içlerine alırlar. Sinir sistemimiz sakinleşir. Bedenimize hormon üreten ve düzenleyen endoktrin sistemi doğru nefesten olumlu etkilenir.

YAVAŞ VE DERİN NEFES ALIN

Çoğu zaman yorgunluk ve bitkinlikten şikâyet ederiz. Bunun sebebi hızlı ve sığ nefes almak olabilir. Nefes alırken genellikle göğsün sadece üst kısmını kullanıyoruz. Bu yüzden yeterince oksijen alamıyor, yeterince de karbondioksit veremiyoruz. Toksinler bedenimizden atılamıyor. Dahası bu şekilde nefes almayı alışkanlık haline getirdiğimizde, akciğerler bu şekilde çalışmaya alışıp, bir süre sonra bazı fonksiyonlarını kaybetmeye başlayabiliyor. Neticede bağışıklık sistemi bozuluyor, yaşlanma hızlanıyor. Yapmamız gereken tek şey ise derin, diyaframdan başlayarak ve yavaş yavaş nefes almak. Unutmayın ki nefesinizi yavaşlatarak, enerjinizi artırabilirsiniz.

ETKİLİ BİR NEFES ALMA TEKNİĞİ

Vücut sistemini temizlemek için etkin bir nefes alma tekniği şöyle: Bir birim zamanda nefes alıyorsanız, dört birim zamanda içinizde tutmalı ve iki birim zamanda dışarı vermelisiniz. Örneğin iki saniyede nefes alıyorsanız, sekiz saniye içinde tutup, dört saniyede dışarı vermelisiniz. Nefes almaya karın bölgesinin en altından başlamak, tüm toksinleri dışarı atabilmek açısından önemli. Nefes alışların burundan, verişlerin ise ağızdan yapılması gerekiyor.

Bu tekniği günde en az üç defa, onar nefes alarak uyguladığınızda, bir süre sonra sağlığınızdaki olumlu gelişmelere şahit olacaksınız.

BURUN DELİKLERİNDEN KARŞILIKLI NEFES ALMA

Bu teknik bir yoga tekniğidir ve vücuttaki negatif ve pozitif enerjilerin dengelenmesine yöneliktir. Kendinizi yorgun ve bitkin hissettiğinizde bu tekniği birkaç dakika uygulayarak, yeniden enerjinize kavuşabilirsiniz.

Sırtınız dik olarak rahat bir şekilde oturun. Burnunuzun her iki deliğinden nefes almaya başlayın. Sonra burnunuzun sağ deliğini, başparmağınızla tıkayın ve sol delikten nefes alırken dörde kadar sayın. Sonra yüzük parmağınızla sol deliği tıkayın ve sağ delikten nefesinizi dışarı verin. Bunu yaparken de yine dörde kadar sayın. Sonra aynı şekilde sağdan nefes alıp, soldan vermeye devam edin. Başlangıçta bir dakikayla başlayın, zamanla bu süreyi artırın.

TEMİZ HAVADA NEFES ALABİLMEK

Pek çoğumuz şehir ortamında yaşıyoruz ve kirli hava solumak zorunda kalıyoruz. Özellikle kış aylarında şehirden uzaklaşıp, temiz hava solumak için şartlarınızı zorlayın. Nefes alma tekniklerini temiz havada uygulamak her zaman en iyisidir. Havanın temiz olabilmesi için negatif iyonlarla dolu olması gerekir. Negatif iyonlar doğada güneş ışığı, rüzgâr, şelâleler, kıyıya çarpan dalgalar, yağmurlar vasıtasıyla meydana gelirler. Yıldırımlı havalardan sonra hava negatif iyonlarla yeniden şarj olduğundan, bu hava nefes almak için idealdir. Deniz kenarları ve dağlık bölgeler de negatif iyonlu temiz havalı yerlerdir. Hatta yapılan çalışmalar, negatif iyonlarla şarj edilmiş yerlerde yaraların daha çabuk iyileştiğini göstermiştir. Şimşekli ya da yağmurlu bir havadan sonra o mis gibi ve tertemiz havayı kaçırmayın. Pencerelerinizi açarak, sağlığın içeri girmesine izin verin. Tertemiz havayı ciğerlerinizin derinliklerine kadar içinize çekin. Bedeninizi oksijene doyurun.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: