Sebzeleri Zamanında Yemek…

28 Tem

Mevsiminde yenen doğal sebze ve meyveler dengeli beslenmenin ilk şartlarından, sağlık kaynağımız doğal gıdalar; vitamin ihtiyacını karşılıyor, enerji veriyor, metabolizmanın düzenli çalışmasına yardımcı oluyor. Yediklerimizden maksimum fayda sağlamak istiyorsak ve sağlığımıza katkı sağlamasını umuyorsak mutlaka ama mutlaka zamanında yetişenleri yemeliyiz.

Sebzeler ve doğal yetiştiği aylar

Bamya: haziran- temmuz- ağustos

Barbunya: nisan- mayıs- haziran

Beyaz lahana: kasım- aralık- ocak- şubat

Bezelye: nisan- mayıs- haziran

Brokoli: ocak- şubat- mart

Çarliston ve dolmalık biber: haziran- temmuz- ağustos- eylül

Çilek: mayıs- haziran

Dereotu: yılın her mevsimi

Domates: haziran- temmuz- ağustos- eylül -ekim- kasım

Havuç: eylül- ekim- kasım- aralık- ocak- şubat- mart

İç Bakla: nisan- mayıs- haziran

Ispanak: kasım- aralık- ocak- şubat- mart

Karnıbahar: kasım- aralık- ocak- şubat- mart

Kereviz: kasım- aralık- ocak- şubat

Kırmızı lahana: kasım- aralık- ocak- şubat

Kırmızı közlemelik biber: ağustos- eylül- ekim

Kuru soğan: yılın her mevsimi

Madımak: mayıs

Mantar: eylül- ekim

Maydanoz: yılın her mevsimi

Marul: nisan- mayıs- haziran

Patates: yılın her mevsimi

Patlıcan: haziran- temmuz- ağustos- eylül- ekim- kasım

Pırasa: kasım- aralık- ocak- şubat- mart

Salatalık: mayıs- haziran- temmuz- ağustos- eylül- ekim

Semizotu: nisan- mayıs- haziran

Sivri biber: haziran- temmuz- ağustos- eylül- ekim

Taze fasulye: mayıs- haziran- temmuz- ağustos- eylül

Taze yeşil kabak: kasım- aralık- ocak- şubat- mart

Turp: ocak- şubat- mart

Ağaçta büyüyen meyveler için yukarıdaki durum söz konusu değil ama bunlarında depolanma suresi boyunca kullanılan ilaçların zararını en aza indirmek için; yıkama işleminde titiz davranmak gerektiği belirtiliyor. Çilek üretimi farklı olduğu için belirtmek gerekir:

Hangi aylarda ne şekilde beslenmeli

Ocak: Sebze ve et suyu ile hazırlanmış çorbaları sofranızdan eksik etmeyin. Hareketsiz geçen soğuk kış günlerinde çorbalar bağırsak sistemini düzenler. Soğuk havalarda vücuda direnç veren balık ve baklagiller de en çok tüketilmesi gereken besinlerden.

Şubat: Kansere karşı etkili lahanagilleri (lahana, brüksel lahanası, karnabahar ve brokoli) sık sık yiyin. Bol betakaroten içeren havuç ile salata, zeytinyağlı yemek veya havuç suyu hazırlayın.

Mart: Mart, yaza hazırlık ayıdır. Hafif beslenmeye başlamanın tam zamanıdır. Mart, aynı zamanda ilkbahara geçiş ayıdır. Bu nedenle hafif bir o kadar da direnç verici besinleri tüketmeye özen göstermek gerekir. Balık, ızgara et, sebze ve meyveler bol tüketilmeli.

Nisan: Kuzu etinin en taze ve lezzetli zamanı. Bu aylarda et olarak kuzu etini tercih edin. Sütlü hafif tatlılar pişirin. Sabah kahvaltısında ve geceleri yatmadan önce bir bardak süt için. Hafif ama sağlıklı beslenerek ve açık havada düzenli yürüyüşler yaparak fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz.

Mayıs: Çilek kısa omurlu bir meyve. İçeriğindeki zengin vitamin (özellikle C vitamini) ve mineraller sayesinde ani enerji verip, geçiş mevsiminde ortaya çıkan yorgunluk belirtilerini giderir.

Haziran: Kısa ömürlü dut ve kirazı bu ayda bol bol tüketin. Her ikisi de zengin vitamin ve mineral kaynağı.

Temmuz: Semizotu, balıktan sonra en çok omega-3 içeren sebze. Vücut tarafından üretilmeyen bir yağ asidi olan Omega-3, kalp hastalıklarına, zihinsel karışıklığa ve bunamaya karşı etkili.

Ağustos: Yaz meyve ve sebzelerinin en olgun zamanı. Meyveleri bol yiyin. Bunun yanı sıra balık, zeytinyağlı sebze, hafif soslu makarnaları günlük öğünlerinize paylaştırın.

Eylül: Kışa hazırlık ayıdır. Vücudu soğuk mevsime hazırlamak gerekir. Bol balık, sebze, meyve ve makarna gibi enerji verici karbonhidratlar ağırlıklı beslenin. Mürdüm erik ve fındığı hergün belli bir miktar tüketmeye özen gösterin.

Ekim: Omega-3 içerikli cevizin tam zamanı. Cevizi bu aylarda bol bol tüketin. Ayrıca mantarlı nefis yemekler pişirebilirsiniz. Mantar, balık, et ve sebzelere çok yakışır. Mantarı Izgarada üzerine peynir serperek pişirip kahvaltıda da yiyebilirsiniz.

Kasım: Balkabağından bol bol yararlanın. Çorbası, tatlısı ve pastası ile nefis lezzetler hazırlayabilirsiniz . Balkabağını ayrıca etli sebze yemeklerine de ilave edebilirsiniz. İçerdiği bol betakaroten sayesinde kansere karşı etkili bir sebze.

Aralık: Soğuk algınlığı hastalıklarına yakalanmamak için sağlıklı beslenin. Portakal veya greyfurt suyu için. Ispanak, baklagil, et, yoğurt, muz, elma ve kuruyemişleri bol tüketin.

Doğal Tedavi Evi

About these ads

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 1.439 takipçiye katılın

%d blogcu bunu beğendi: